2015 is voorbij gevlogen. Het was een intens jaar voor velen en de gebeurtenissen niet ver van ons vandaan hebben ons intens bewogen. Het is juist daarom zo fijn dat er jongeren zijn met muzikaal talent, die zich ook nu graag verder willen ontwikkelen. In samenwerking met het Prins Bernhard Cultuurfonds (PBC) hebben wij, samen met u, gelukkig weer een aantal jonge talenten substantieel kunnen ondersteunen.

Het is juist nu zo belangrijk om dit te blijven doen. Er zijn veel talenten die het alleen niet redden. De kosten van workshops, opleidingen, masterclasses en/of nieuwe instrumenten zijn financieel enorm belastend voor het gezin waaruit het talent komt. Met een normaal inkomen is het steeds moeilijker om die ondersteuning op het juiste niveau te blijven geven. De Stichting Constant van Gestel Fonds hoopt in 2016 ook hier weer de helpende hand te bieden, waarbij de expertise van het PBC onmisbaar is.

Hieronder leest u meer over de toekenningen die in 2015 tot stand zijn gekomen.

• Patrick, Bernadette en Drummado Wijnhamer zijn wederom door ons ondersteund voor respectievelijk de bachelor op het Koninklijk Conservatorium Den Haag, de vervolgstudie in Manchester en de studie aan het Koninklijk Conservatorium.
  • Violiste Salomé Bonnema krijgt de mogelijkheid een internationale masterclass te volgen.
  • Teun Wisse speelt blokfluit en studeert daarnaast muziekwetenschap. Voor zijn studie in Basel krijgt hij ondersteuning voor twee jaar toegekend.
  • Ook Irene Enzlin en Vera Kooper, beide celliste, krijgen voor een periode van twee jaar financiële steun. Zij studeren in Salzburg, maar willen met het Delta Trio lessen in Parijs gaan volgen.
  •  Adriaan van der Louw heeft een nieuwe trombone nodig. Hij studeert in Wenen. Wij bieden hem een bijdrage om dit te realiseren en zo zijn verdere ontwikkeling te kunnen garanderen.
  • Bianca Bongers heeft haar mastertitel als celliste gehaald. Zij is toegelaten tot de studie compositie aan het Koninklijk Conservatorium in Antwerpen. Graag ondersteunen wij haar bij de nieuwe studiekosten.

Helpt u ons weer in 2016? Ons bankrekeningnummer is NL31 RABO 0126 7746 17. Een financieel overzicht van het jaar 2015 zal in de eerste helft van 2016 op onze site beschikbaar zijn. Wij voldoen aan de ANBI-richtlijnen, zodat uw gift aftrekbaar blijft.

Wij wensen u en uw dierbaren fijne dagen en een prachtig, gezond 2016 toe!

Het bestuur van de Stichting Constant van Gestel Fonds,

Sybilla Dekker, Roel van Gestel, Marije Dekker, Joppe Dekker, Marieke de Sonnaville, Jolanda van Gestel

Comments are closed.

Set your Twitter account name in your settings to use the TwitterBar Section.